Boding segel??

Finns det någon som har erfarenhet av segel från Boding? Håller de samma kvalitet som våra "västkustmakare"? Någon som har erfarenhet?

Skribent: Sture

Kommentarer

• Hej!
    Jag har köpt både storsegel och fock från Boding till min Albin Nova för några år sen. Det finns inget jag kan klaga på och jag tycker de har en hög kvalité. Förut hade jag Rebellsegel och jag tycker att mina Bodingsegel är minst lika bra.
    MVH
    Lars

Skribent: lorage
  • Tack för Din synpunkt ang Boding segel. Mvh Sture
  • <nöjd sedan flera år och med fela modeller till okika båtar!

Skribent: christer Holgersson
  • Läs om mina erfarenheter om Boding Segel AB nedan.

Man skall nog tänka sig för en eller två gånger innan man beställer från dom

Se min historia på följande sida http://hem.passagen.se/heldmann/

Beställde ett kryssställ till min X79 efter att de hade "lurat" mig med att det fanns erfarenhet av den båt typen hos segelmakeriet.
    Mått och liknande skulle inte alls vara några problem.
    Jag skulle inte få grisen i säcken

Det var så stora fel på designen att Boding Segel fick sy en ny fock samt 3 nya storsegel innan de passade båten.

Det tog fyra år med mycket processande , bilresor etc.

Kundsupport verkar inte det segelmakeriet ha överhuvud taget

//Boding Segel Nej Tack

Skribent: hheldmann
  • Boding Segel - NEJ TAKK - aldri mer!!

Enig - "kundsupport verkar inte det segelmakeriet ha överhuvud taget"
    En lang og trist kunde-erfaring, her er kort-versjonen:

Leveransen kom et halvt år etter avtalt tid!

Bestilte storseil og lazybag fra Norge. Feil på begge! Boding Segel boikotter alle tlf. og E-mail for tilbakesendelse og korrigering av feil !!

Skribent: May Kristin Fjerme
  • Låter som kundsupporten inte är något vidare. Vore intressant att höra vad Boding Segel själva säger till sitt försvar?

Skribent: Pelle
  • Jag har köpt samtliga mina segel hos Boding med service utöver det vanliga.
    När jag köpte min nuvarande båt så fick jag fel måttuppgifter på likrännan till förseglet från tillverkaren. På leveransdagen av seglet (två dagar för midsommar) så passade givetvis inte seglet från Boding.

Ringer Boding som sitter i bilen på väg till Skara Sommarland med sina barn. Han ringer tillbaks en stund senare med ett namn på en annan segelmakare som fixar seglet och seglet sitter åter på plats 24 timmar efter att jag har talat med Boding.

Kostnad: inte en spänn.

Hur många gånger har jag inte varit hemma hos Boding för att lämna/hämta segel. En fantastisk service då jag själv bor norr om Stockholm.

Boding får ta mina nästa segel, oprutat!!

Som man bemöter folk blir man själv bemött.

//Christer

Skribent: cctop
Sign In or Register to comment.