Säsongstart 2008

Hej alla svenskar har tänkt besöka igen höga kusten i sommar men tyvärr startar min semester redan i juni o nu undrar jag om era hösthamnar är öppna redan från 9.6 för då har vi tänkt komma över igen och troligen blir det att fira midsommaren på höga kusten. skulle vara tacksam om någon skulle svara på denna mail. Kaj Sundfors från findland kokkola. Tackar på förhand. Min el-post adress är

Skribent: kaj sundfors

Kommentarer

• Hej Kaj!
    Här i trakten brukar vi sjösätta i mitten av maj månad.
    Hamnarna är i allmänhet öppna från slutet av maj och
    till september. Det är inga problem om du kommer den 9
    juni! Däremot har de flesta sin ledighet under juli så det kan bli lite ensamt vid en del bryggor.
    I min hemmahamn Vindhem på södra Anön kör vi igång sista helgen i maj då restaurangen öppnar. Midsommar är för övrigt en stor båthelg här med sammankomster på ett flertal uthamnar. Välkommen hit!
    Kåre Nordlander
    Hallbergskan

Skribent: Kåre Nordlander
  • Hi Kaj!
    At Docksta Havet Base Camp, the season starts next June 13th and ends on August, 31th.

Starting from friday June, 13th we'll be open daily until end of august. If you're planning a stop with your boat in Docksta during the first weeks of June or you want to moore your boat at our piers earlier this year, please just contact us. If you're coming, you're welcome and we'll be there to receive you! :-)

We remember that the check in is open during 11.00 - 14.00 and 17.00 - 19.00 and also that you'll find now also a Wi-Fi area to access the web with a broadband hi-speed connection directly from your boat moored at the pier of the guest harbour.
    Here you have different opportunities to moor your boat: you can find time-given alternatives to match specific needs or seasonal moorings. See our website for details (http://www.dockstahavet.se)

There, you can also download our brochure, in finnish :-)

Kind Regards
    Michele De Rosa

Skribent: SK22-Inez
Logga in eller registrera för att kommentera.