Varning för Jobs Marin !!!

redigerade december 2013 i Motorbåt
Akta er för Jobs marin i sollentuna dom är ena riktiga skojare som nu är
anmälda till ARN för 17 gången bara de senaste åren...

Skribent: Arn

Kommentarer

• Japp, passa er för jobs marin. Denna firma är dom oseriösaste jag någonsin träffat på. efter tre år har jag nästan tio(10) garantiärenden oåtgärdade. När jag ringer dom för hundrade gången så känner dom inte till mitt ärende!!!!! Blev även blåst vid vinterförvaringen av båten. Överenskommet pris per telefon blev helt plötsligt ca 100% dyrare vid hämtning. Som sagt, VARNING utfärdad!

/Stefan

Skribent: Stefan
  • Oj det låter som man ska hålla sig bort från Jobs Marin. Är
    det någon som har en positiv erfarenhet av företaget?

Skribent: Per
  • Stort tack!
    Satt och fundearde på att åka dit och titta på en båt men då avstår jag!
    Visserligen kanske "rätt" båt men det kommer fler!

Mvh Uppsala

• Absolut. Stor varning för dessa.

Har aldrig varit med om maken till skräpfirma. Lämnade min 40-hästars motor dit efter en grundstötning. Försäkringsbolaget hänvisade mig till Jobs. Turerna innan motorn var klar var så många så jag orkar inte ens skriva. När till sist motorn var klar och jag hämtade ut den så bad jag att se papper på vad som var utfört. De ville inte lämna ut någonting men till sist efter mycket tjat fick jag med mig en kopia på fakturan till If. De har då tagit betalt för ett ett fabriksnytt växelhus men monterat ett begagnat. Jag kontaktade If och berättade vad som hänt.De polisanmälde då Jobs och när jag 4 månader senare talade med If berättade de att Jobs och if gjort upp i godo men att Jobs nu var svartlistade hos samtliga försäkringsbolag och att de aldrig mer kommer att lämna dit någonting.

Dessutom är fruktansvärt otrevliga och ringer aldrig tillbaka.

/ John
  • Otrevliga och ringer aldrig tillbaka, har upplevt det samma.
    Tar betalt för ej utfört jobb.
    En riktig pajasfirma.

Skribent: Tiki
  • Tack för tipsen!

Hade tänkt köpa ny båt där. Nu blir det inte av.

Skribent: spöfiskaren
  • Jag köpte en båt därifrån! FYFAN vilka idioter. Hade jag vetat detta hade jag aldrig köpt från dessa oseriösa människor. En bänk var trasig, de skulle fixa en ny. Tog dom 4 månader, utan att höra av sig och jag ringde ett flertal gånger. Till slut sa dom till mig, vi kan inte beställa en ny åt dig. Så vi fixar den trasiga. Efter ytterligare 2 månader skickade dom en dåligt fixad bänk. Fick själv köpa en ny!!!

Och som det inte var nog med detta. När jag köpte, precis då tyckte jag dom var bra, så sa till min granne att jag tyckte dom verkade bra. Han lämnade in sin motor där på service. Efter 3 gånger och han betala en rejäl summa fixade dom aldrig motorn. Lämnade den till en annan serviceverkstad och det gick kvickt!

ALDRIG mer! Hoppas jävla stället går i konkurs

Skribent: Ali
  • Fotnot: se i övrigt hemsidor till respektive myndighet; http://www.konsumentverket.se och www.arn.se eller vänd Dig till konsumentvägledningen i din hemkommun. det sista är nu mera nerlagt i hemkomuner.?

Skribent: dugomedes
  • Stort tack!
    Jag googlade på nätet för att hitta vägen till Jobs Marin
    De har fint läge och fin hemsida. Man kan bli lätt lurad.
    Tack för varining.

Skribent: Miki
  • Jo det finnes förseljare som hava filosfin hjälp på haveri traven det kann vara allt från bensinfilter med fel födesrikning ritas på kunds filter slår igen filtret retså fort och kunden kommer till baka köper nytt men det kann gå så illa att de är på fel stäle vid fel tidpungt en stengryna i kuling hård vind då kann det bliva liktjista för kunden i stället för att återkoma mera alvaliga felannvisnigar typ sånt fy för sådana filosfier.

• Tyvärr samma sak här. Jag köpte en båt som inte var komplett och de struntar fullkomligt i att åtgärda saken. Det handlar inte om så mycket pengar men när man betalat för en komplett båt så ska man såklart få det.
    Jag skriver under på denna varning, välj en annan marina, de här förtjänar inte kunder!
  • Jag håller med alla föregående skrivare. MEN, det vore oerhört intressant att få någon som helst kommentar från Jobs Marina. Är de på alerten och måna om sitt så bör de väl ändå säga något om ovan påståeenden????
  • Låter väldigt konstigt och främmande detta... Jag har varit kund hos Jobs en längre tid och upplever att de är hjälpsamma, kunniga och alltid gör sitt yttersta. Har aldrig haft något problem med vare sig båtservice eller bemötande.

Skribent: Harald
  • jo jag tackar denne "Harald" är ju bonntjyven själv * som i vanlig ordning f6rsöker hålla sin stora röda näsa över vattenytan !

/MODERATOR: namnet är borttaget

Skribent: Plura
  • Jag ville bara rätta den första kommentaren med att det enligt ARN faktiskt finns inte mindre än 18 anmälningar vad gäller Jobs Marina AB.

Men det betyder ju att de endast fått en enda anmälan på nära nog sex år, det är ganska bra jobbat får man väl säga.

Skribent: Inte Haralad
  • Marin bransen lockar alltid tillsej mindre pening rena aktörer med men nog kann det bli på visa ställen över etablering på mindre samhälen och på stor samhälen kölapp där kunder får mer en snyg fras om när de är klart marin jobb marknan är fyld av pirat delar och manualer finns numer på nätet även instruksonböker att printa ut på märkena vresig mann är ärlig ägare eller ej.

• Känner inte alls igen det här. Har varit kund hos Jobs Marin under många år och uppfattar dem som väldigt proffsiga o seriösa. Ett företag skulle inte överleva så länge i en sån liten bransch som båtbranschen ändå är om de inte var proffsiga.

Skribent: Jörgen
  • Stolpe ut.....

Skribent: Glenne Svett
  • Hej. Jag har färska uppgifter. Lämnade in min båt (som då fungerade) på Jobs på service för att minimera riskerna inför sommaren. nu 2 månader senare har jag fortfarande inte någon fungerande båt. Otroligt svårt att få dom att ta tag i problemet och ringer aldrig tillbaka, fast dom lovar det.
    Och ljuger mig rakt upp i ansiktet när man är i butiken.
    Så nu är semestern helt förstörd :(
    Så passa er säger jag bara.

Skribent: Purman
  • Hej
    Köpte en ny båt från Job då dom verkade trevliga Vi fick vänta över en månad (och en massa lovade datum) så kom äntligen båten, visst 2 månader kvar av säsongen.
    När vi åkt 10 minuter la motorn av och vi fick inte i nån växel. Ringde Jobs direkt som inte alls visste vilka vi var och ville lägga på luren...
    Synd att vi inte goglade innan vi köpte den!

PASSA ER FÖR DOM!!!!

Skribent: Missnöjda!
  • Jag vänder mig aldrig till Jobs marin igen pga att vid service av min utombordare så drog de sönder gängorna på oljepluggen till växelhuset och istället för att göra nya gängor och sätta i större plugg så limmade de fast den gamla pluggen.

De garanterade att detta skulle hålla men då växelhuset skar ihop pga vatten läckt in så nekade de till den provisoriska lagningen och stod ej för reparation.

Dyrt och riskabelt att anlita denna firma som helt saknar yrkesstolthet.

Skribent: Haveri i ytterskärgård
  • Hmm vårat växelhus på våran sk nya motor (vi tror inte att den är ny) pajade nu med.. å Japp den va köpt på Jobs.. Vi har väntat nu i 2 veckor på ett ny... Lovade datum och att dom ska ringa upp men det händer ju inte...

Att man kan hålla på och förstöra för människor utan att få dåligt samvete är en gåta för mig..

Skribent: Semestern är förstörd
  • Hoppas dom måste stänga snart innan dom förstör vårlighet för flera människor...

Vart in vid ett par tillfällen och dom vet inget skall höra av sig etc men det gör dom aldrig.. Nä sätter inte min fot där igen det finns så mycket bättre ställen..

Skribent: Fredde
  • Köpte en Faster 525 från Jobs 2015 som medförde så stora problem att jag nu i februari 2017 väntar på ett skadestånd som förhoppningsvis snart faller ut till min fördel.
  • Väntar fortfarande på utslag i Tingsrätten vad gäller mitt skadeståndskrav på Jobs Marin. Sedan sist har samma fel med startspärren uppstått och Jobs Marin har inte heller denna gång tid att hjälpa mig. Fick hjälp av annan verkstad. Akta er för Jobs Marin!
  • Nu i oktober 2017 har utslaget i Tingsrätten äntligen kommit. Jobs Marin döms att betala 6.000 kr + rättegångskostnader 900 kr till mig för de besvär som bristerna i den nya Faster 525 medfört för mig. Akta er för Jobs Marin!
    Besviken.
Logga in eller registrera för att kommentera.