Archimedes Penta 50

System

New member
Vart kan man få tag i delar till Archimedes Penta motorer, är ute efter anlutningen till från bränsleslangen till motorn bla.

Mvh Daniel

Skribent: Daniel
 
Har kollat med dom, och dom har inga sådana, finns det några andra som säljer till Archimedes Penta?

Mvh Daniel

Skribent: Daniel
 
Bengt Ahl är kung. Via telefon fick han min Penta 80 från -77 att gå som en klocka.

Skribent: Henrik Nordberg
 
Stig Av Bengt Ahl! Vi ska ha samkväm på Stormyra gård den 13/5. Ta med era motorer och kaffe.

Skribent: Gilbert
 
Gilbert:

Samkväm på stormyra? Låter trevligt, men vilken tid börjar det. Har en nyrenoverad Penta 80 som jag gärna skulle vilja visa upp. Bjuds kaffebröd?

Väl mött Penta entusiaster!

Skribent: Stig Blomskog
 
Samtalade precis med min gammle vän Bengt på stormyra gård han säger sig inte veta något om någon träff och vill helst inte ha alltför många besökare då det tar hårt på natur livet runt gården. Han säger att har ni frågor om era penta eller honda motorer går det bra att ringa honom på nr 08-640 48 90.

Skribent: Karl-Marcus
 
Vad hände med mötet 15/5? Ensam på plats! Åkt ända från Nynäs!. Fick nu chansen att diskutera min ny renoverade penta 80 från 76 med Bengt. Bengt Ahl är sanerligen kung!


Väl mött Penta entusiaster!

Skribent: Stig Blomskog
 
Tråkigt att höra att det inte blev något samkväm(?). Kunde tyvärr själv inte närvara. Lät annars som en väldigt trevlig ide att mötas upp hos Bengt och diskutera motorer under en fika. Ska vi säga nått annat datum?

Skribent: Åge
 
Hej, jag undrar om det är ngn som kan tala om för mig hur jag ställer tändningen på min gammla 6 hästars som annars är i topptrim.. Jag har bytt tändplatta och ska få dit prylarna igen.. Hur ska kolven stå,brytarn osv?'
Hlsn Joakim.

Skribent: Joakim
 
Kan någon säga mig vad en utbordare med Penta loggan på svänghjulet och med märkskylt Electrolux PA 120 nr 54580251, är för en maskin. Tvåcylindrig i gott skick. Och finns det köpare för en sådan här "rätt" gammal grej??
ragnar

Skribent: ragnar
 
Skall vi inte försöka ordna med en träff på Stormyar snart innan snön kommer, skulle vara roligt att se Bengts Penta sammling och träffa likasinnade över en kopp kaffe, Vad sägs? Någon intresserad?

Skribent: Fredik-Alexander Carlman
 
Bengt Ahl är Gud!!!. Via telefon fick han min Penta U2/U21 från -63 att gå som en klocka fast kickfjädern är av.


Skribent: Ejje
 
Mycket snack om denne Bengt Ahl, men vem är Bengt Ahl och vad gör han?

Påstås här att han är både kung och gud, kan ju omöjligt vara så fantastisk?

Skribent: Martin Ek
 
Tillbaka
Topp