Undrar?

Jag är ny på sajten och undrar om det finns fler än jag som är intresserade av tävlingsbåtar här. Även ni som tycker illa om oss vore roligt att få kontakt med eftersom jag vill veta varför isåfall

Skribent: BeeCraft

Kommentarer

• Jag tycker inte illa om tävlingsbåtar, men de som tävlar med varandra i vanliga farleder och drar upp svall och ställer till det för oss andra.
    Jag tror att de som tävlar med båtar visar lika stor hänsyn som andra båtägare.

Skribent: Erik
  • Jag har tävlat sedan 1987 och hoppas att du har rätt i att vi aktiva tävlande visar hänsyn till övrig trafik. Kan bara tala för mig själv men man försöker hålla så god marginal till annan trafik så dessa inte ska bli oroliga. Du tar upp svall jag undrar menar du svall från "riktiga" tävlingsbåtar eller fritidsbåtar som kör privat racing. Våra vågor är små så jag ser inte att dessa ska vålla så stora bekymmer, men rätta mig om jag har fel!

Skribent: BeeCraft
  • Det är främst de som kör privat racing som drar upp svall och inte tar hänsyn till andra båtåkare. Tävlingsbåtarna blir det ju nästan inget besvärande svall av.

Skribent: Erik
  • Hej

Båtracing har alltid varit ett stort intresse för mig och jag hoppas på lite förändringar och mer satsning för att få folk att få upp ögonen för denna underbara sport.

//Magnus Dahlberg

Skribent: MD
Logga in eller registrera för att kommentera.