Byte till stålpropeller

Hej. Jag har en Buster XL -03 med en 2 T Yamaha 90 -97 bak på gaveln. Jag funderar på att byta till stålpropeller och skulle därför vilja veta vilken propeller (diameter/stigning) som är den optimala för denna båt/snurra? Stort tack på förhand

Skribent: Tomas Lindqvist

Kommentarer

• Tjena, killarna på GBM's reservdelar skulle kunna svara på den här frågan. www.gbm.se Lycka till

Skribent: Gustav
  • tävlingsbåtar med Yamaha 90 brukar åka på 14,5 * 24 upp till 26 på enskrovsbåtar

Skribent: BeeCraft
  • allt beror på vad du får för varvtal och fart idag, till Buster/yama paket finns det "körfakta" att tillgå men det är med standard propar, yamaha pro series är en yamaprop m bra rykte, men den bör tas hem fr usa då priserna på den propen är perversa i sverige, en gissning ca 450usd för prop,70 usd frakt, 28% moms på pris&frakt= pris på prop hemma i sverige. jag har fått priser på runt 13000:- för en yamaha pro series i sverige. ett alternativ är Beg/ny Ballistic 2,500-6000:- funkar men har dendens att slänga blad, det hade även dom tidigare yamaproparna M-modellerna problem med i usa........Byter du till stålprop kan du exprimentera med hissning av motorn,en manuell justerbar 6" jackplate kan åxå rekommenderas, det kommer ge dej lite mera stävlyft och göra hissning till en barnlek .............culot

Skribent: culot
Logga in eller registrera för att kommentera.