Yamaha 2 hk

Har nyss köpt en beg 2 hk yamaha, tror det är en 90 talare, som ny men vet ej säkert. När jag ska starta den så började den att flöda (rinner) fast jag bara drog 2 ggr med choken på, men efter att tag så fick jag den att gå, fast den gick inte riktigt rent först efter ett bra tags körning. Kan det vara så att när den har legat att den har flödat över bränsle i vevhuset så att den blev riktigt sur. Sen finns det i gasen (skjutreglage)ska man ha gasen mittemellan när man startar någon som vet..

Skribent: Bison

Kommentarer

• Yamaha 2 B teoti är tekei förgasarn hava en tömningskruv flåtörhuset nertill den är förmodligen glömt uppen eller så är det trott att det är luftskruven det är det ej för den sitter upptill eller så är det torsprika på bensinslangen mellan inbygda tanken och förgasarn.

Skribent: dugomedes
  • Bensinkranen är på taklåket ett vred 90* vrid luftnig på den är av typen luftstäng av Start bensinkran öppnas.Kall motor öppna gasenen 1/4 och full choke.Varm motor öppna gasen 1/2 öppna choken 1/4 det här är startmetod SA 290 om choken behöv varm yamah föregångarn 2 hk den som ej hade magnapull lida upp ett och halv svänhjulet de hade om jag kommer i håg rätt kran förgasare ochså den här 2B har ej de kan få flödeffekter kall varm kran stängd.

Skribent: stjärnan
Logga in eller registrera för att kommentera.