yamaha 30hk-88-90

Hej...har en yamaha 30hk som går bra när den är uppfälld,men som inte går när jag lägger ner den i vattnet....Några förslag såhär i sommarvärmen.=)

Skribent: matte

Kommentarer

  • systematisk felsökning att den giva gnista på stiften kablarna att det ej är kabel bråt då kann det leda om kabel gungflytar på sig uppvikningen?

    Skribent: dugomedes
  • Det låter som något som yamaha center bör titta på den nårmala är att om ni hava elstart så är det ej möjligt att starta med växln i säkerhetskontakt ooh det finnes på manuela en mekanik i magnapulen som spärar deta för att man ej skall starta av mistag motorn med i lagd växel i normat säkerhtskravstandard? man hava i bland havt av mistag växeln i och dragit i snöret stömt i snöret.!?

    Skribent: kalinka björn
  • Mycket vanligt att motorn stanas med växeln i och sedan försöks startas utan att gå med spaken till neutral vad hava nu flygit i motorn blir tanken och det kann bli så att ägaren ej ser på spaken läge utan tar motorn till värkstan ett annat är stenigt område att köra o spärat och se att här kommer sten stoppen motor upp glida över vikaner men nu brukar växelnvara i och simultanförmågan är ej med det blir startfösök med vad nu motor?

    Skribent: dugomedes
  • Jo föresten man kör ej upptilltat med motorn utan med grundsmyg läget på motorn kallas uppvikat slarvigt vardagsordat.

    Skribent: dugomedes
  • Ni behöver en instruktsonsbok på en yamaha 30 D tripelmotor varesig man kann motor eller ej så klargör boken var och hur den skola hanteras.

    Skribent: kalinka björn
  • Yamaha 30 A (1980-88) 2 cyl instruksonsbok är på engelska itajenska tyska spanska omfatar 20B,25D,30A modelerna föragångaren är yamaha 28 = mariner 28 som hava svensk instruksonsbok det är bara separattanken som skiljer och att 28 är magnetenda mot mot B;D;A som är cd.

    Skribent: dugomedes
  • Torr körnin göres max i 15 sekunder eller så länge har mann på sig att stanna motorn om vatten skvalerstrålen uteblir det blir några huna meter i 20 knop om den ej stannas så utvidgas kolvringarna i motorn som järnvägsrelsens s kurvor och börjar hyvla i cylindervägen och då är motor blocket byta ut hela poverhedet en annan sak är urspolning i saltvaten efter anvendning eller att köra i tuna rent från saltvatnet erusonen av salt tar hårt i kylmantlar silnan melan bottenviken och västkuten är att i bottenviken är salthlten 15 mliliter på 10 liter och på vest kuten 1 liter på 10 liter.

    Skribent: dugomedes
  • Konserveringens abc yamaha hava en liten klick vaselin i tändhaten fabrikslevererat fortset så sen motor år sesongs uptagen ole spreja in i förgasarn eller skruva ur stiften fyl en halv des olj skruva till bak dra runt sen det viktigaste skruva av termostat lock fyl miljö ovenlig tvåtaksilja hm det var för bio logisk ner bryt det giva sedan en olje hina i kylmante och hjälper till att bevara motorn har en penta från 67 som ny i kylmantlarna altså en pyslande vestkustare kann faktisk få motorn att va betre än en slarver vestkutare.

    Skribent: dugomedes
  • Dagens utombordare är ju förseda med svarta lådan i insprutstekniken vilket underlätta att se hur den annvänedes så att det slipper leta fel som ej finnes i motorn nackdelen är priset data annalys ca 50 000:- och det är frantjating från märket det finnes 7 utombors och 5 inombords från bilvärkstäder vet jag att de har erfarenhet från 1972 att hava ett voltpunkts felsökar sheman för multimeter och supårt för kostnads kapning på mindre firmor teleteknise plus fordon kompetens.

    Skribent: dugomedes
  • I dagens teknik slit och släng kann en undra vart teknik kosnaderna barkat i väg med sakerna på mordärna motorer.

    Skribent: dugomedes
  • När jag är på amrikanska webbsidor jimis vord end sports avdelning yamaha då går det bra att se spprängskiser och även att bestela owners manual och assempel manual och service manuals den besta tekniska överstnings listan på engelska teknik gorde nog Mc-nytt på mitten av 70 talet undra om våra svenska yamaha centers har lika bra service.

    Skribent: dugomedes
  • hej jag har en 30hk från 90.när jag starar den så läger den själv in framåt och jag kan inte lägga i neotral lr bak.men när den inte är igång så går det å lägga i fram bak åneotral nän som vet vad det är

    Skribent: johnnes
  • Yamaha med manuel rorkult slitars i länkstångs eller växelhusrenovering tätnings eller impellbyts jobb om motorn gorts jobb på nåt orsak jag vet att fikare som fram bak ofta till slut i växel länkarset nöt glapt på utombrdare kann bli bakått eller framot beronde fbrikatets stång överfrets upp ner växling.

    Skribent: dugomedes
  • Med största sanolikhet är växelspaks spären bortkoplad i motorblocks under kåpan växel mekanismen i är en fjäderbelastad mitti axelstång ut till svnekil som tryke i bakenden om det ej finnes spär uppe vid växelspaken då tryckr den i drev bakre= framvexel deta skulle med fjärreglars hollas kvar nu är den bara spaklägesspären som holler denn i läge och friksonen. MVH en tenka till Dugoha

    Skribent: Dugoha
  • Det skall mycke till innan spären som sitter motorblcks sidofest ej funka osmort och erodeat växelspaken skola känas som ett spisvred tre distinkta lägen det är vanligt att folk egen huvuds förbätrings bortplockar mekanismer och då är det bara fjär reglaget som holler växelläget på spaken om reglarset vajrar sigeruppsig då bortkoplas vajrarna och felet självilägande växel uppstår och det här felet kann ochså bli att ett fel som avhjälps på en kvart på värkstan på grund av gisnins ovana blir en hel dag åt skruvar skgen fel sliter i sär växelhuset där felet ej är.

    Skribent: dugomedes
Logga in eller registrera för att kommentera.