ryker.. för mycket olja?

Hej.. Jag har en ganska nyköpt mercury 50hk 2 takt -05 som har börjat ryka onarmalt mycket senaste turerna..
känns som den får för mycket olja, men hur sänker man det? eller kan det bero på något annat? vet inte om den är datastyrd eller ej.. Kan även vara lite svårstartad och grinig på låga varv men har nog inte med rykandet att göra..
Tacksam för alla svar..
MVH

Skribent: bojeps

Kommentarer

• Det finnes olika oljer mineral och hlsyntetisk välj en hejsyntetisk TC-W3 olj som rycer lite och är bilogisk nerbrtytbar den versta olj som jag provade var till en motorsog i motorsågen det var en jonsered olja som det stod liten text made in D.D.R mejd for Electrolux motor denna olja var en trabi Trabant olja den sotade vid 2% not fruktansvärt i genssotad ljudämpare och var frätande i förgasarn.

Skribent: dugomedes
  • Det finnes bra oljer nuförtiden mineraloljerna tillhör det förgångna=rykdoftare hitta en bra doftlös utombrdsolja tvåtakt det är krukset av helsyntettypen och bilogiskt nerbrytbar det är en stendig utväkling fbrikat typer så något fabrikat kann jag ej siga om.

Skribent: kalinka björn
Logga in eller registrera för att kommentera.