SNÄLLA HJÄLP!!!

Snälla nån!! Har problem med en Yamaha 150F -06 motor.
När man kör med den så går den bara på halvgas, så fort man gasar fullt så blir den att döut. Den går dåligt på tomgången och det låter lite konstigt oxå. Jag har lämnat in den i Kvicksund på "Båt Sam" men dom hittar inget fel!? Datorn indikerar inga fel, kompressionen är bra, spridarna har rätt tryck och det är rätt gnista på stiften. Jag har provat med en annan lös tank utan förbättrat resultat. Nu står den kvar i Kvicksund....SNÄLLA NÅN GE MIG TIPS!!! MVH Michael.

Skribent: MickeB7201

Kommentarer

• Provat att byta till andra stift av annat fabrikat?
    Ibland kan det vara så att det kan skilja lite mellan fabrikaten...

Skribent: Luzen
  • Luzen: Tack för tipset, skall höra med dom om dom testat det.

Mvh. Micke

• Ingen orsak! Hoppas det ordnar sig.
    Skriv gärna och berätta vad som var felet.

• Luzen: Nu har dom upptäckt felet!!! Det var 2 spridare som det hade blivit korrision i pga. förra ägarens dumdristiga beslut, att det inte skulle behövdas nån konservering av motorn när den skulle stå i varmgarage över vintern.... Datorn indikerade inga fel eftersom den gav spridning....men helt fel sådan!! Är himla glad trots den dyra reparationen....ÄNTLIGEN en båtsommar :)!!!!
    Tack för "BåtSam" för hjälpen och Luzen för tipsen och visat intresse!!!!

Ha en UNDERBAR SOMMAR!!!!
    Mvh. Micke

• Bra att det löste sig! Så båtfirman hade inte tagit loss spridarna och kollat hur de såg ut under arbete? Lite svagt kan man tycka...
    Det problemet hade jag på min gamla Saab turbo, spridarna såg ut som duschstrålar...

Själv har jag aldrig konserverat någon av mina tvåtaktare, för närvarande har jag en Mercury 90 hk som stått ute hela vintern! bara kört dem tomma på bränsle innan jag stänger av.
    aldrig varit några problem.. men det kanske kommer....

Logga in eller registrera för att kommentera.