PC Navigering

Tänker bygga PC/data system i båten för navigering men även att jobba då vi båda har möjlighet att jobba på distans.
Finns det någon som har tips på ex, prisvärda marinskärmar
Och övrig utrustning.

/Uffe

Skribent: Uffe

Kommentarer

• Marina sjärmar finns jag själv ladade ner hela skandinavien på usb stika till en toshiba NB 200 en lapptopp på 10 tum det var bara det att det var avsed för 12 kanals GPS puck det blev fel försökt med 20 kanals puck program det funkade ej det skulle man tydligen ej.

Skribent: dugomedes
  • Jag planerar att sätta ihop navigationssystem med laptop och navigationsprogram SeaClear, som kan laddas ner gratis. Har GPS-mottagare jag köpt på Teknikmagasinet, en liten klump stor som en tändsticksask med kabel. Behöver nu "bara" finna sjökort och integrera till komplett system.
    Någon som kan tipsa om hur man gör?

Skribent: LH Eriksson
  • En sak till är att man behöver göra hårddsken skaksäker genom att flytta upp till minnet på notboken pc jag görde bekrivning på klockan den hör till navigering förstår ej bårtplocket jag skrev att en mekaniskt armbandsklocka går bäst om den går 2 sekunder för sakta på 1 time och 10 menuter=1.8 sekunder rytm nattduksbordsvila.fast det är en annan sak men navigason.

• Jag havade fugawi 3 på usb sticka det är ju en 12 kanals med hela skandinavium det gick ej att 20 kanals navibe puckh pararellmotagare skall vara sirf star III cihpset i datorn det rekomenderas dubellkärniga prosesorer i datorn för att på dagens 20 kanals och snabare sen skaklåsning hårisken flyta upp minet tillfäligt jag är ej så haj på dator trots teletekniker det jick fel i utbilningen.

• Jag planerar att sätta ihop navigationssystem med laptop och navigationsprogram SeaClear, som kan laddas ner gratis. Har GPS-mottagare jag köpt på Teknikmagasinet, en liten klump stor som en tändsticksask med kabel. Behöver nu "bara" finna sjökort och integrera till komplett system.
    Någon som kan tipsa om hur man gör?

• Hej dugomedes!
    Försök precisera dina frågor.

Logga in eller registrera för att kommentera.