wänlunds fritidsvaruhus:-)

Rekommenderar er att åka till Wänlunds Fritidsvaruhus. Ruggigt billiga båttillbehör. Det ligger ovanför Hemköp i Stäket.
/Flipper

Skribent: Flipper

Kommentarer

• Ett stort skämt. Dålig personal och skräpkvalité på sortimentet. Genomgående oseriös rörelse.

Skribent: Kenneth
  • Håller inte alls med dig kenneth. Sortimentet är från Watski precis som alla andra har. Samtliga i personalen är väldigt trevliga och även kunniga. De har den billigaste båtfärgen i hela stockholm. Är det något fel på International? Ok, jag saknar lite Garmin prylar, men å andra sidan har de några andra märken som jag vet är proffsprylar till stora fartyg.

Skribent: Anders
  • Håller med Anders! Personalen vill hjälpa till och verkar för en gångs skull tycka om att arbeta i butik. Inte som på andra ställen där man knappt orkar lyfta på blicken när kunderna kommer in.....

Skribent: Katrin
  • Äntligen en butik för båtprylar värd namnet i den här regionen. Hoppas verkligen den överlever, kanontrevliga och rätt priser.

Skribent: Almö
  • Jag har varit inne i butiken några gånger och jag tycker varken den är jättebra eller jättedålig, det är helt enkelt en normal butik där man kan köpa de båttillbehör man behöver.

Skribent: undervatten
  • Kenneth vart ska du åka o göra bättre affär, på Erlandssons? Har handlat där i många år bara för att det inte finns så många andra men där måste man ju vara trevlig mot personalen och inte tvärtom. Samma sak gäller på samtliga båtbutiker jag varit i för detta monopol som varit kanske behöver en förändring. Fick en fantastisk upplevelse av Wänlunds för dom har HELA Watskis sortiment och precis allt du behöver om du inte kommer rill motorer.
    Hoppas dom kan börja med lite sånt oxå så slipper man dyra priser och personel som inte vet vad service betyder.
    Fortsätt handla på dina andra ställen du Kenneth istället för att klaga på en bra affär med billiga priser och TREVLIG personal.

Skribent: Jonny
  • Jag har seglat i 20 år och varit en storkund hos bla Hjertmans i Göteborg. Jag gillar Wänlunds... Att ingen kommit på det tidigare.... Samma sortiment som de övriga båtbutikerna men till billigare priser, sen har de ju dessutom lite Clas olsson sortiment om man gillar att pyssla i trädgården. Fantastiskt roligt att handla där.
    Saknar dock lite gummistövlar som jag skulle handla. Men de sa att de kommer att ta in det.
    //Lars Andersson
  • Wänlunds är helt suveräna i sitt försök till service. Öppet på tider då ingen annan är, har väldigt mycket grejer till riktigt bra priser. I mångt och mycket Watskis och Byggplast och Båtprylars grejor.

Ett exempel: Jag behövde ett 25mm kapellrör efter vinterns härjningar. Visserligen tog det dem ett par försök att få leverans men eftersom jag hade kommit i onödan ett par gånger så bjöd de på röret. Sex meter och närmare 600 kronor. Då vill man ge dem en chans till för de förstod sig på min situation och gjorde något åt det.

Skribent: Martin Kaup
  • gav de bort 600kr..... det var service, men kanske inte så ekonomiskt... hoppas killen eller tjejen får behålla sitt jobb. Jag var precis inne och beställde lite grejer på deras hemsida. bla briketter till frugan så man slipper höra tjatet att man ska stanna på macken för att det inte finns briketter hemma. Sen nämnde jag inget för henne att jag beställde ett ekolod....hehe.

Logga in eller registrera för att kommentera.