biogas

Det nu biligaste drivmedlet ca 7.40 litern för konvertering är som motorfotogenisk minus 20% effekt uppstart bensin vamkörning sen över till biogas i eropa vanligt att konvertera till gosdrift skall gå i gentligen tanka enligt statens provningsantalt=SP kravstanderd gasol men det förekomer östatsflasker ej godkende på marknann det är de som exploderar vid påfylning ej säkerhetventill.

Skribent: Dugomedes E-50

Kommentarer

• Biogas är ett superbra miljöalternativ, finns det nån som har erfarenhet av att konvertera utombordare till gasdrift?

Skribent: grönis
  • Jag havat nyhets noterat ca 3 vekor inann inslaget att en hemafiksare gorde att en marina fick utrymas han försökte att konverter starta enbart på gas motorn och det går ej den måste varmköras på bensin inann övergå till gasdrift det fines hur många konverterings satser som helst i eropa för gasdrift försekringsfrågor allternativbensin vågar jag ej siga om klarsvar det blir försekringsexperter på ämnet och instalasonen bör vara gord enligt sveriges provnings och forskningsinstitut SP normer gastankshanter instalasoner.

Skribent: dugomedes
  • Gasolflaskor har en plastplopp smältventill jag vet att den uppnar vid brand och blir till en 15 meters eldslåga som förhindrar exploson vid påfylning bigas mack överfylning då kanse det ej uppnar men det går att taga bil gastank för fastinsalason och trajla till biogasmacken ock plastbåtar har ett fenomen statiskelektrisitet avgordning kabla men det borde finnas en anti stat färg som dator matan kretskortsbyte kolblaning i färg det behövs men på aluminiumbåtar och plåt existerar ej statiskelektrisitet fenomenet det gordar i vattnet genom sinkanoderna dekala båten biogas sp godkänd försekrngbolag och motorgaranti det är målet med biogasprosektet profesonelt.

• Det är svårt att läsa dina texter. Testa och använda ett rättstavningsprogram så får flera glädje av dina texter. Sen förstår jag inte riktigt varför du svarar på dina egna inlägg.

Skribent: Pelle
  • Flaga/vimpel 88 jo det är nog så att jag kunde konsonanter och vokaler när jag var ung före slårunt olykan.

• Här finns en sida där man kan testa rättstavningen online:
    http://orangoo.com/spellcheck/

Många nya webbläsare har även inbyggd rättstavning. Som t.ex Chrome http://www.google.com/chrome/ och Firefox http://sv-se.www.mozilla.com/sv-SE/

Skribent: Pelle
  • jag är ej så datorkunig det är som ett stoppur elektroniskt mann havat många dubelfungtsoner så i stälet för tid kommer datum år och det vilman ej få upp i stoppuret undeer mnyer och fungsonr vist finnstet spesialister nog om det lite fritenkar signum jo biogas motor marin måste man byta topplock efter 350 driftstimar omräknat från bils miltal priset på biogas varierar var i landet man är från 7.45 till 10.45 litern man räknar 1.90 på Nm3 i pumpen priset gasanlägningens återbetalning omsatning storlek liger bakom pris skilnaden men den är under bensinens i hela landet det är för få tankstelen. Mvh.Dugomeds Magistern.

• Konvertering bilar KonveGas i växjö om saken görs i sp standard skall de ej bringa problem försäkring det går att biogas konvertera diselmotor känt från 1940 talet gengastiden men den gengasen för giftig att instalera i båt två brenslen motor disel tomgång kompleterat biogas förgas kitt komenroll krävs extra dator motor kompetens.

Skribent: svartatavlan
  • Gasvarnare ett moste för egen säkerhet gjutjärnsmotorer är mer långlivade i topplock en aluminiummotor för biogas metan nårmalt det som är dålighets grejen keram kolvar är nu mer vanliga ej problem biogas motor nograna instalasons servis en nödvendighet att motorns gas kliper stengav vid motor stopp säkerhet som ems motor kravet alla grov plan klar.

Skribent: Flagga/vipel
  • Jag havat tillgång till trucktekniker på gas för endamålet kann konstatera att utombordar allternativet är realistiskt genomförbart effektförlusten är 30% på motorn men bilindustrin kör med 20% effektförlust konsekvensen är bubell garantiserviskotnad på motorn mot en vanlig bensinare för hög tändning vilket gör livslngden topplock halverad. Mvh duglighetsmedes.

• Svartepeter standarden är komprimerad naturgas.CNG(kompressed natural gas).gasen förvaras under max 200 bars tryck i tanken mot standarden LPG och Biogas som har 30 bars standard (400 psi)=översns stämer med sp standard att köpa en tankstason gas tyskland av typen CNG av GM standard är måste omkonverteras till LPG och Biogas standard av experter på sådant det värka vara många bilhandlare som tror att gas är gas och ej känner till standard skillnaden alls något om presis som vi vanliga svensons på området.

Skribent: svartatavlan
  • Flagga/vipel 770 jag ser att det finnes biogas i tankstasoner i CNG standard och NGT standard det är som äplen och päron det är en Tryck skilnad på 23 gånger trycket och skall ej finnas biogas skall vara bigas standard det är som att fortsäta pumpa ett 3 bars cykel däck 23 gåner över max trycket så jag börjar ej med biogas konverterinen en högtryckstvätt på 160 bar har slangar som tål 210 bar det ser ordinärt ut det är galuta i fältets standard!?.

Skribent: Flagga/vipel 770
  • högtryck är högtryck och handhavandet blir där efter utbildat tuben blir varm det försökerman undvika 0 till 200 bar fylning flödes och kylning anars exploson alltså den skola alltid hava motryck lägsta xx bar i tuben det sitter en högtrycks regulator och en lågtrycks i CNG standarden vitsen med CNG är lengsta möjliga mil på gastanken motsvarande bensintankens för övrigt så får industrin ej tag på tekniker jag är för länge sedan senior.

• gasol standarden i europa och internatsonelt är i rumänien har de standarden 3 bar och ingen säkerhetsventill och den internatsonella är 8 till 11 bar men säkerhetsventill är tillbehör monteras sedan ochså eu och sp standard är 8 till 11 bar beroende på gastypen men säkerhetsventill ingår biogasen hamnar i pumpen på 8 till 11 bar undantaget är CNG standarden som komm för 10 år sedan 200 bar men anars så är det som att tanka bensin eller fylla en gaständare att det är en erfarenhet på över 50 år av motorgas drift i sverige av trukar med gasdrift. Mvh. stjärnan.

Skribent: stjärnan
  • Subaru i trollhättan ombygnad till gasdriftbilar inget nytt japanskt sätt att etablera i sverige yamaha har gjort sånt på snöskotrar. MVH Dugomedes från kalix.

• J0 varför det tar långtid gastankning på ombygda CNG till vanlig biogas är att tanken är flödes dysad för högtryck och att en sån modifier är inväklad och uteblir regulator suster till det det är hpd insengörs klantning och mekaniker utan att tuma på säkerhet.

Skribent: dugoskruvat
  • Det tar 2-4 minuter att gastanka en vanlig gasbil utom de som är ombygda CNG för de tar 15-20 minuter dessa är ursprungligen gorda för högtryck 200 bar med flödreduser i tanken en omendring tanken är dyr och kräver tomnings kunskp och påfylnings jo CNG är spsiell standard så det är ej alltid som det är tankpumpens fel utan ombygares fel klåp modifiering klanta på i fel standard.

• Erfarenheten från Truck är att gasmotorer ställs tändningen ner 12% exmpel en 10* -12% blir 8.8* för att beninen är omvanling altså bensin 10* och gas 8.8* vilket är univärsielt på alla 4-takt alltså prosenten mot bensin.

• Sveriges vägmärken för gas är upplysningsmärken fyrkantigt blåt vitt med svart pump och en blå bakom två på sylten och uppe i vita fältet till vänster typen CNG=compresed natur gas(system 200 bar)att se upp om CNG bil är ombygd för bio tjuter tryckregulator på grund av omställ tryck skall ej takas där eller ens bygas om bil punktkonsekvensen. för de anndra gäller LPG=likod propan gas(System (8-10 bar)eller NGS=natur gas standard(System 8-10 bar)eller bio-gas=(system 8-10 bar).Enda nackdelen är kalt för då minskar tryck som gasol.

Logga in eller registrera för att kommentera.