Båt att bo på?

Hej alla!

Jag har nu ett tag planerat på att köpa en lägenhet i Stockholmsområdet, har varit på lite visningar av ettor och så men börjar mer och mer leka med tanken på om jag skulle köpa en segelbåt och bo på den istället. Har läst lite om folk som bor på sina båtar på olika forum och det verkar ju vara praktiskt möjligt. Är ju klart att det inte blir vidare mycket till komfort men det är inget problem för mig, då jag är lite av en "snusmumrik" till personligheten. :)

Detta är som sagt fortfarande bara på galen-idé-stadiet, och min fråga här på forumet lyder: jag har en mille till mitt förfogande, går det att få någon vettig båt till det priset? Det måste verklegen inte vara en ny båt eller senaste modellen, men det kan ju inte vara någon liten singeljolle heller...

Tack för svar och feedback!

Skribent: P

Kommentarer

• ja klart som fan att du hittar en fin båt för dom pengarna. många får bara drömma om att köpa båt för så mycket pengar.

kika på denna sidan för att hitta något vettigt:
    http://se.yachtworld.com/core/listing/cache/searchResults.jsp?cit=true&slim=quick&sm=3&hmid=0&ftid=0&enid=0&currencyid=1009&luom=127&N=2279&searchtype=topmenu

lycka till!

Skribent: alex
  • Hej en båt att bo på eller i jag köpte en Vega för 35000kr och körde ner den till bornholm och bodde i den princip 8 mån om året även över vintern då studerade jag på distans så jag var hemma hos familj juli och dec allt fungerade hyffsat det är duschen vintertid som man måste fixa gå till badhus eller någon kontakt som man ordnar även tvätt av kläder jag gick från skjortor och snyggbyxor nu gällde fritidskläder som man kunde tvätta i hink på bryggan av färskvattnet eft 1 år blev danskarna intresserade av varför jag bodde så och en fiskare undrade om jag ville hjälpa till om någon var sjuk eller så och efter detta så duschade jag i deras hamn samt tvättmaskin fick jag tillgång till nu är det 3 år sedan och är sugen igen men det ska ju fungera med arbete och så.Det finns ju bättre båtar att bo i men detta var billigt.Jag betalade i dansk krona ca 7000kr i båtplats året runt med belysnings el det blir nog ca 8000kr i svenska alltså ca 650 kr/mån.

Skribent: Båttomten
Logga in eller registrera för att kommentera.