Delägare "Del köpare" sökes!

2010-02-02 22:53:57
Hallå!

Efter många om och men har jag tillslut bestämt mig för en safir. En båt som uppfyller alla de krav som jag har på en segelbåt. Jag söker alltså person att köpa en segelbåt (Safir) med. Alternativt köpa in hos någon som redan äger en.

Budget på båt är 50-70 000kr. Det är otroligt viktigt att vi båda ligger inne med lika mycket pengar så att vi båda har lika mycket att säga till om.

Orsaken till att jag söker en delägare är, för mig, självklara. Att vara två som äger en båt klipper genast alla kostnader och arbetstimmar på hälften. Det innebär också att båten kommer vara aktiv under större delar av säsongen. Detta leder ju visserligen också till att man inte har 100 % tillgång till båten men det är ingenting som jag ser som ett stort problem. Ytterligare en fördel är inköpskostnaden som även den minskar till hälften. Då ingen i min vänskapskrets delar mitt intresse och framför allt inte för safiren så tjänar jag definitivt på att hitta en "främling" med samma mål.

Vad jag kräver av dig som delägare är först och främst ett intresse för segling. Men utöver detta spelar det ingen större roll. Men vad som är viktigt är att vi båda kommer överens om att det är en investering att köpa båt och kommer att kämpa för att uppehålla/öka värdet på båten, för egen och plånbokens skull. Du bör bo i stockholmsområdet och ha möjlighet att träffas så att vi kan känna oss säkra med varandra innan någon genomförd affär.

Trots att jag vill undvika det krävs det självklart en sektion om mig själv. Jag lovar mig själv tyst att detta är det närmaste jag någonsin skall komma en kontaktannons.

Namnet var Mikkel Öhrman. Jag studerar för tillfället sista året på gymnasiet där jag till sommaren avslutar min naturvetenskapliga utbildning.

Efter utbildningen är det dags att börja arbeta och inte fortsätta studera, kravet efter pengar kommer alltså inte bli så stort att jag skulle behöva sälja båten. Min inkomst kommer för tillfället ifrån en deltidsanställning i ett elektronikföretag som genererar tillräckligt med pengar för underhåll utav en båt och fortfarande kunna leva i veckorna.

Då jag större delen av mitt liv varit bofast tillsammans med min familj på en ö i Stockholms innerskärgård samt har yrkeserfarenhet inom byggbranschen är jag allt annat än handfallen gällande fysiska arbeten.

För ytterligare frågor skicka ett email till mig. Detta görs lätt genom min profil här på forumet. Då svarar jag också med ytterligare kontaktuppgifter som mitt telefonnummer.

//Mvh Mikkel Öhrman

Skribent: MikkelErikson
Logga in eller registrera för att kommentera.