pioner multi

Är det någon som har erfarenhet av Pioner Multi?
Den är flatbottnad och med trubbnos så den ser ut att stänka över och stöta hårt i grov sjö?
Troligen dålig med andra ord?

Skribent: Erik

Kommentarer

• Har hatt en multi i mange år med 90 Hk Veldig fornøyd, stø og fin båt. Gjør 36 knop, og går fint i skjøen. Litt hard i mye sjø.

Skribent: Nils
  • Har en Multi från 2001 som vi främst valt för att den är tillgänglig för en person i rullstol. Båten är mycket stabil, praktisk och enkel att hantera. Perfekt fiskebåt. Svagheter finns, t.ex. stötig i hård sjö, vinschen rostkänslig (för saltvatten), kräver stark motor för att plana och svår att hitta en bra trailer till. Men vi är ändå mycket nöjda. Finns ingen båt som har så bred användning och samtidigt är tillgänglig för personer med rullstol!
    Sverker Ågren

Skribent: Sverker Ågren
  • Jag har en Pioner Multi och använt den i 3 år. Vi har en fiskestuga på en ö med öppet hav.Min hustru är rullstolsbunden. Mitt betyg är att det är den ultimata båten för oss.Mycket lätt att transportera rullstol alt elmoped. Går bra i grov havsjö, lastar enormt mycke.
    Vi valde en 50 hkr Honda. Med 4 personer och last är den svår att plana. Bör väljas med 70 hkr motor. Båten går lätt i sjö och bränsleförbrukningen ligger under 0.5 l/sjömil.
    Nackdel: går stötigt i motsjö. Upptagningsvagn är dyr ca 25000 kr.
    För övrigt är vi helnöjda.

Björn Ahlgren

Skribent: björn Ahlgren
Logga in eller registrera för att kommentera.