c55 begagnat pris?

Hej!

Funderar på att köpa en c55 och har letat efter begagnade båtar, de är dock väldigt svåra att hitta och nu när jag fått nys om en så har jag ingen aning om vad den kan vara värd.

Hur står sig andrahandsvärdet på c55? blir de billigare desto äldre de är och är det någon skillnad på tidigare modeller och de som säljs nya idag?

Har sett mässerbjudande för ny på 139' och sedan sett en begagnad från 06 gå för 110'

Nu spanar jag på en 04, vad kan den vara värd tro?

/elilin

Skribent: elilin

Kommentarer

• Båtarna sjunker ju i pris när de är helt nya (som alla andra båtar) men sedan tror jag att priset stabiliserar sig. Det behöver inte vara någon pris skillnad för att den ena båten är 2 år äldre. Jag tror att det är skicket som avgör.

Skribent: magnus764
  • Priset på C55 är direkt avgörande av skick och utrustning samt om det ev finns trailer eller ramp - 110 000 för en 06 i ok skick med standard utrustning är ganska rätt - har man bättre segel så blir det dyrare etc
    LO

Skribent: Lars Olovson
  • Priset på C55 är direkt avgörande av skick och utrustning samt om det ev finns trailer eller ramp - 110 000 för en 06 i ok skick med standard utrustning är ganska rätt - har man bättre segel så blir det dyrare etc
    En 04 ligger i samma nivå
    LO

Skribent: Lars Olovson
Logga in eller registrera för att kommentera.