Nybörjarbåtar? FAQ?

Hej!
Jag letar efter vettiga alternativ till förstabåt, något som är lättseglat och har övernattningmöjligheter & komfort. Kom med tips! Det är fler än jag som är båtsugna - vad finns det för modeller, och ungefär vad kostar dem?

Skulle vara en bra idé att upprätta något slags FAQ kring liknande frågor här i forumet, å slipper ni "gamla rävar" svara på samma frågor gång efter annan. Eller ännu hellre, en sida där man kan kryssa i olika sökkriterier (lystal, max pris, hur många kojer etc)och få upp förslag.

Skribent: in_orbit

Kommentarer

• 23 personer har öppnat sidan och inte ETT enda tips !?!
    kom igen nu, var inte rädda för tangentbordet! :)

Skribent: Tobbe
  • Ohoj
    Har haft ett flertal mindre billiga båtar- Albin viggen (Billig med bra andrahandsvärde), havsfidra (Sjösäker och rejäl), furioso (Udda, billig och seglar bra i lätta vindar), stortriss (Om man har mer tid än pengar), leisure 23 (Rymlig som en husvagn invändigt)- alla runt 15-25000 och har nu hittat rätt i en Amigo 23- välseglande, rymlig, stabil och känns som en "riktig" båt- kan rekommenderas. Ligger runt 35-45 tkr.

Skribent: Niklas
  • Coolt, tack för tipsen :)
    Har hittat annonser på några av dem modeller Du nämner, dock inga napp ännu. antingen är de för nedgångna, eller för dyra.

Någon om sitter inne med fler tips? Jag är total nybörjare, så något som känns självklart för er som hållit på ett tag, är förmodligen nyheter för mig :)

Skribent: in_orbit
  • Vi har haft en Triss Magnum i 2år och den är väldigt snäll och lära sig i tycker jag,letar nu efter en vigg,vega eller maxi 77

Skribent: paddelnisse
  • Jag är inne på min andra Maxi 68 nu.Emellan hade jag en Maxi 87 men den var för tung att hantera för mig.
    Rekommenderar starkt maxi 68 då man vet vad man får för pengarna 25-55000.
    Mvh Lasse

Skribent: lasrim
Logga in eller registrera för att kommentera.