Pris Swede 55

Hej,

Någon som har en känsla för vad priset på en Swede 55 årsm -81 i hyfsat skicka bör vara?

Skribent: Snabbseglare

Kommentarer

• Har följt priset på Swede 55:or i flera år. Har sett allt från 600000-1300000 Kr. Dock så har de billigaste Swede 55:orna varit sålda utanför sverige. Vidare säger min erfarenhet att om priset ligger över miljonen i sverige så har annonsen legat inne väldigt länge och det är tveksamt vad försäljningspriset blev. Den båt som har legat till försäljning för 1,3 miljoner har gjort det i ca 3-4 år nu och verkar fortfarande inte vara såld. Eftersom jag bara har sett vilket pris annonserna legat på som är det kanske misvisande på försäljningspriset men det brukar vara en god indikation. Min uppfattning är att om en annons på en swede 55:a läggs ut för försäljning runt 900 000 kr så verkar det blir försäljning om den är i gott skick. Nu ska tilläggas att de flesta båtar jag pratar om är runt årsmodell 78-79:or. Men priset du får för en swede 55:a beror nog mest på om du hittar rätt köpare.
    MVH Per

Skribent: Per
  • Hejsan!
    Senare modeller 81-83 bör ligga mellan 800` och miljonen om de är i gott skick. Hoppas att det hjälper och att det blir avslut, för det är en sjuhelsikes låda att gå!

//55

Skribent: 55
  • Hejsan!
    Har Du en Swede 55:a 81:a i gott skick till salu för under miljonen, så hör av dig.
    Janne

Skribent: Jan Goblirsch
  • Hej

Får in eventuellt en Swede 55 !

Båten ligger i Finland kan detta vara intressant

så är du välkommen ta kontakt!

MVH

Erik Mälstad
    BÅTERIK
    Box 1115
    131 26 NACKA STRAND
    Besök: Augustendalsvägen 14
    08-448 88 66
    070-759 45 45

Skribent: Erik
  • FÃ¥r ni in nÃ¥gra Swede 55:or sÃ¥ är det högst intressant. Maila mig gärna info om dem till larbyl@gmail.com

Mvh
    Lars

Skribent: Lars
Logga in eller registrera för att kommentera.