flipper 450 ht

Hej jag har en flipper med hardtopp (<1970>) som rutan
har fått en smäll på och undrar om någon har koll
på var jag skulle kunna få tag i en ny ruta till båten
Eventuellt uppgifterna om vad det är för ruta så att glasmästaren jag hört mig för hos kan få fram en ny !
Tacksam för svar !!!
Håkan

Skribent: Håkan Ivarsson

Kommentarer

• vill minnas det är en citroen ruta

Skribent: conny
  • Hi, are you sure that the ruta is from citroen? Do you know from which citroen?
    Greets Ralf

Skribent: Ralf Hufnagel
  • Jag letar också efter en ruta om någon vet vad man kan ta den ifrån så underlättar det en del.
  • Hej på er!.Jag läste på en annan Flippersida att vindrutan från en Citroen GS från 70 talet eller en Citroen DS från sent 60-tal eller tidigt 70-tal eventuellt skulle kunna passa bra på en Flipper 450 HT kan ju vara värt att kolla upp.Har själv en Flipper 450 HT med sprickor på sidorna av vindrutan så blir nog att jag också måste byta ruta snart!.Ha en trevlig sommar!

Skribent: Danilo
  • bella båtar i finland borde veta vad det är för ruta i Flipper 450 HT för att dom äger märket nu, Citroen rutan passar inte, har provat själv. är det några som vill ha tag ny ruta så har jag min hos glasmästaren, det blir billigare ju fler rutor man beställer för formkostnaden är samma oavsett hur många rutor man tillverkar, 1 ex går på ca 15.000 men ju fler desto billigare. hör gärna av er!

Skribent: jarmo
Logga in eller registrera för att kommentera.