nybörjare

Jag är ren nybörjare.Vill ha en liten båt som måste kunna seglas av en ensam kvinna, vara stabil, bra boende för två vuxna. Kan någon tipsa om en sådan båt? tack på förhand

Skribent: lisbeth

Kommentarer

• Och jag vill också ha precis samma tips, så sätt igång och svara bara! =)

Skribent: Nina
  • Hej. på er nya seglare.

Jag och min fru köpte en Ohlsson 22 och lärde oss segla i. det är en mycket lättseglad billig förstabåt som man kan hantera ensam.
    Vi kommer nu att byta upp oss till en större (28-30fot) för att hela familjen ska få plats. finns intresse av vår bår som finns i falsterbokanalen. kan ni maila rickard.dahlvig@glocalnet.net så skickar jag bilder och utrustningslista. Titta även på sailguide och se under båtfakta. Rickard

Skribent: Rickard Dahlvig
  • Köp en Birdie 32...tryggare båt är svårare att för runt 300-350 kkr. Går torrt, stabil i grov sjö, seglar hyffsat och är en mycket bra bobåt

Skribent: Kalle
  • hej. Är ni helt nya så börja med en liten billig båt så att ni kan hitta grunden och i värsta fall hoppa i och putta loss. En liten båt ger bra segelkänsla och det är lätt att byta efter ett år eller två när man vet vad man vill med seglingen. Stortriss olsson 22 albin viggen är några enkla båter. Jag började med stortriss och har nu en katamaran för lek och tävlig och en 31 fots beason för familje segling. Lycka till

Skribent: johan
  • mitt tips är att du tittar på maxi 68. En trygg, lättseglad och otroligt rymlig i förhållande till sin storlek. Sen att man kan hitta en fin båt för ca 40 000kr gör ju inte saken sämre...

Skribent: mattias
Logga in eller registrera för att kommentera.