Rekond

Jag har nyligen köpt en ungefär 20 år gammal daycruiser som skulle behöva en grundlig uppfräschning av skrovet. Efter att ha läst på ganska ordentligt om metoder och medel har jag kommit fram till att grunden skulle behöva göras av en kunnig person, dessutom ska jag förmodligen stripe-a om båten samtidigt.

Har någon tips på båtrekondfirmor i Stockholm som håller vettiga priser och antingen kommer direkt till båten alternativt går att nå sjövägen via Lilla/Stora Värtan, Askrikefjärden eller närliggande? En sökning här på forumen gav tyvärr inte så många resultat, jag skulle dessutom vilja ha rekommendationer.

Skribent: DC

Kommentarer

• http://www.meguiars.se/

Använd detta medel,några kr dyrarae än andra men det bästa som finns att köpa numera.Finns adresser på hemsidan samt video hur du går till väga.
    Använd en bra occilerande maskin, som kan hyras eller om du köper en ny. Obs !! Ingen med höga varvtal.
    Du har inte angett vilken färg du har men anmtar att den är vit,har den anna culör så tar det 2 poleringar per år i 2-3 år innan den blir som ny,detta oavsett om du anlitar någon eller göt det själv. Problemet är oxidation i gelcoten och det kan ta ett par år att få bort.

Hur kan jag veta detta jo jag har putsat mina båtar i över 30 år och alltid haft den finaste putsen i viken eller gästhamnen, fick ibland frågan om den var ny.

Lycka Till!!!

Skribent: Nypan
  • Tack Nypan, jag får se om jag går vidare med att göra det själv.

Skribent: DC
  • Nypan om du ser detta,

Vilket/vilka av Meguiars medel använder du? De hade massor..
Logga in eller registrera för att kommentera.