Fråga kolon

Jag har fått för mig att segla är något som jag skulle vilja göra. Men problemet är att jag känner ingen som har segelbåt. Så frågan är behöver man gå någon form av kurs eller få någon licens ??
Detta kanske är jäkligt dumma frågor men vad ska jag göra. Man måste ju börja nånstans.

Schysst om någon svara !!

Skribent: Johan

Kommentarer

• Du behöver igentligen inget licens för att börja segla men det underlättar om du har lite kunskap om båtlivet. Att ta ett förarbevis på någon kvällskurs är alltid trevligt och där kommer du säkert att träffa någon som har en segelbåt som du kan följa med ut och segla.
    Lycka till med seglandet och du kommer inte att ångra att du började.
    Lars

Skribent: lorage
  • Hej. Jag heter Snobben Olofsson. Jag köpte en Maxi 68 förra veckan. På sommarland i Röstånga, för 15 år sen, seglade jag me´ungarna i en damm! Längtar till våren. Äntligen ska jag få fortsätta min seglingskariär. Svårigheter är bara startsträcka. Smärta är ondska som lämnar kroppen. Öresund seglare: Se upp i sommar!

Skribent: Snobben Olofsson
  • Joahn var bor du?
    I göteborgs skärgård finns www.seglarskola.nu
    där kan man gå kurser med varierande längd o även ta seglarintyg 1 om man vill. Båtarna (stortriss) kan kursdeltagre hyra när de inte används.
    Windwitch

Skribent: windwitch
Logga in eller registrera för att kommentera.