Baylinerbåtar

Hej alla med erfarenhet av Baylinerbåtar!
Är på väg och ev. köpa en Bayliner 2159, årsmodell-90.
Enligt vissa rykten anses det var ganska vanligt med fuktskador i Baylinerbåtar? Flera modeller har problem med läckage lite här och var. Är det någon som har erfarenhet av detta? Hör då gärna av dig.
Mats A

Skribent: Mats Andersson

Kommentarer

• Jag är också intresserad av att köpa en sån båt, så jag tänkte höra om du fått ngt svar
    Du kan väl maila mig i sådana fall

Mvh Johan

Skribent: Johan Melander
  • Satsa på en 2459 istället om ni ska kunna ha med lite folk i båten. 2159 saknar stickkojen som är kanonbra att ha. Om kojen inte används för att sova i är det kanon att kunna stuva undan prylar då båtens enda i mitt tycke, nackdel är brist på stuvfack.

Skribent: fiLAN
  • Och det är obefogat skitsnack det där med fuktskador i Bayliner. Om du har en båt som inte är tät i rutramar m.m. skitsamma vilket märke, har du inte tätat det efter 10-15år? Syna båten och framförallt, använd luktsinnet du begåvats med. Du kan inte missa om det luktar mögel och trädetaljer är svarta o missfärgade... Min 2459 Trophy Offshore är jag jättenöjd med och byter jag är det för att byta upp mig till en större då det är en båt för den lilla familjen, vi har ett barn. Vi har sovit som mest i båten 4 vuxna, 2 barn och en Rottweiler, men då var det trångt... =) Lycka till med era båtköp!

Skribent: fiLAN
  • Mycket har skrivits om att Bayliner e skitbåtar etc, men jag tror det e
    obefogat skitsnack. Bara du använder förnuftet o kollar att allt e tätt, är av
    bra kvalitet och så ska det inte vara några problem!

Skribent: Gustav Juliusson
  • bayliner throphy 2459
  • min 2159 har i alla fall stickkoj!!
    det ända som skiljer 2159 från 2459 är 30cm i fören samt 30cm på akterdäck som möjliggör att dörren svänger utåt istället för innåt på 2159an
    hytten och inredningen samt planeringen är den samma
    men men 60cm är mkt på en liten båt förövrigt är båten stor för att vara 6.3 meter (2159)

Skribent: Rickard
  • tips på någon som bygger rut ramar till båt i sverige
    hs danne

Skribent: dan
Logga in eller registrera för att kommentera.