info om thorskog

Hej!
Jag skulle bli väldigt tacksam, om någon har information om en båt som jag köpt. Den är av märket Thorskog, den är 23 fot, 2,60 bred tillverkad av plast och svenskbyggd. Vad jag vet så har det suttit en Volvo Penta V8 i den, men för närvarande sitter det en Aq 140. Jag är inte så kunnig om båtar så det skulle vara roligt att höra vad det är för båt.

Tacksam för svar..

Skribent: marin

Kommentarer

• Kul och se att det finns fler ägare än jag som har en.. Jag har en Torskog 23, med Volvo B20 130 hästar Aqamatic 250 drev. Dessvärre är det ett projekt med helrenovering. Plastskråv med Teakinredning..
    Det jag har fått fram är att båten tillverkades kring Göta Älv 1974 i två modeller 23 samt 23 DC, båda över 200 hästar, samt att konstruktionen är gjord för högre sjö-

Skribent: Peter
  • Hejsan på er båda.... Jag har en nästan färdigrenoverad 23DC,, har haft den sedan -90,,, skulle vara skoj att byta lite bilder och info om ni vill.!?,, skriv gärna till mig robkitan@hotmail.com... Hälsningar Robban

Skribent: Robban
  • Hej på er

Jag kom över en 23 i höstas och har renoverat motorn en aq 145 med 280 drev. Resten renoverar jag senare är sugen på att få iden.
    Det som jag hört var att volvo hade dessa båtar för att testa sina motorer i

Skribent: Micke
  • Hej

Köpte en thorskog våras som var ett
    avstannat objekt.
    teak inredning som behöver fixas till. Har grejat mycket med den och nu ligger den i sjön.
    Sitter en d40a 6-cyl turbo diesel i med 290 drev.
    Lite slö men kommer nog fixas till vintern.
    29 knop max, perfekt i 22-24knop marchfart.

Skribent: Henrik Holm
  • Hej,
    Kul att se att det finns några fler Thorskogsägare. Jag har haft min sedan 2000 och det är en kanonbåt. Jag har renoverat mycket och tycker det vore trevligt med lite kontakt med andra Thorskogsägare.
    Min har just nu en Chevy SB 350 och ett VP DP290 drev. Den orkar inte över 40 knop så det blir nästa steg.
    Det är alltid bra att kunna utbyta kite erfarenheter och tips.

Hälsningar
    Måns

Skribent: Måns
  • Tjenare, är ägare av en Thorskog 23 sedan 2004. Hör gärna av er så utbyter vi lite bilder och erfarenheter.
    mvh
    jorgen.thuresson@telia.com

Skribent: jörgen
  • Hej.

Alla som är intresserade av mera info om Thorskog GT 23 kan skriva till tillverkaren min far Björn på e-post
    thorboats@tele2.se

mvh

Magnus

Skribent: Magnus
  • hej ser att det är ett gamalt forum eller tråd men hoppas att kunna få i gång den igen har med en thorskog båt är där mycket skilnad på 23 an o 23 dc
    mvh joakim
    tar o skickar gärna bilder via mail

Skribent: joakim
Logga in eller registrera för att kommentera.