Besättning sökes

Morsning,

Drömmer du om att segla till Karibien? Segla över atlanten och kryssa runt mellan öarna i väst-indien. Det gör jag me!

Jag har en segelbåt 10 meter lång, en tung och stabil båt byggd för havssegling lagom stor för en mindre besättning. Båten är rustad och klar och ligger i en marina i Medelhavet, dit jag tog den förra sommarn!

Det som erbjuds är plats ombord på en spännande seglats. Söker härmed personer intresserade av att segla i medelhavet med start ca Juli-Aug 2013. Vi tar oss runt i västra medelhavet under sommaren (mjukstart). Vid säsongens slut (ca September) skall båten ut i atlanten och seglas ner mot Kanarieöarna. I mitten av November styrs det över atlanten till Karibien. April 2014 seglas det tillbaka mot Europa igen.

Jag har inga speciella krav på dig som besättningsmedlem förutom följande: Du skall inneha en ålder på minst 23 år och ha en positiv inställning i allmänhet (fint med optimister ombord!). Du skall ha tid att avvara till det här. Du skall helst ha seglat tidigare (dock krävs inga speciella förkunskaper). Om du har lite sparade pengar så skulle du kunna bidra lite till vår gemensamma matkassa, har du inga är det också OK! Jag behöver i första hand en besättning!

Alla besättningsmedlemmar får varsin koj ombord och alla hjälper till med dagliga sysslor (som att styra båten, laga mat, städa och hålla vakt när övrig besättning sover). Vi seglar dit vi vill, och bestämmer nästa mål genom att diskutera inom besättningen.

Innan seglatsen påbörjas möts vi kort och går igenom saker och ting. Kollar in båten etc. Det finns tillgång till lågprisflyg i närheten av marinan.

Intresserad av ett äventyr? Skriv några rader om dig själv och dina undringar till seglavasterut@gmail.com, så hörs vi av!
Logga in eller registrera för att kommentera.