Dela billigare segelbåt med oss !

System

New member
Vi är en familj med två killar på 5 och 7år. Vi har de senaste 12 åren delat en IF-båt med en barndomsvän. Nu flyttar han till Norrland och båten är såld.

Vi bor i Stockholm och letar efter en familj att dela en 30-35 fotare från åttio eller nittiotalet med. Förslag är Omega, Albin, Scanmar, Comfortina, Comfort etc.
Föreslagen budget är 300-400kr totalt för båten.

Hör av er om ni tycker det låter intressant !

Mvh Pål, Ann, Theodor och Vincent

Skribent: Pål Winkrantz

Hej,
Har visst intresse att dela båt med någon, vi har 2 döttrar på 16 och 18 år så de kanske inte vill vara med så mycket, men frugan och jag har seglat i vår ungdom och en del senare, men tvekat att köpa en pga tidsbrist ( hus och lanställe). Budgeten är dock lite mindre, och jag tror att man kan få en bra båt för 150-200 000 SEK (Omega 28, Albin Cumulus, Maxi 999 osv). Vi bor i Nacka och har lantställe nära Svinninge Marina.
mvh
Jan

Hej Jan! Har du hittat en båt & någon att dela med?
Jag har egen enskild båthall i Oxelösund (med mycket vacker skärgård). Har sålt min lilla Vigg till förmån för en båt med ståhöjd. Här i Nyköping finns en fin och välskött Cumulus för endast 139.000:-.
Den skulle vi vilja dela med någon, då vi i inte seglar hela somrarna. Vi kan gärna svara för segling upp till o ner från Svinninge.

Tillbaka
Topp