Triss Giggen

System

New member
Er der nogen der kan hjælpe mig med oplysninger om Triss Giggen
Er den bygget hos Jofa/ABC Kungsälv Sverige ??
Hvem er konstruktøren?
Hvilket år blev den først fabrikeret ?
Hvornår stoppede fabrikken med at bygge den ?
Hvor mange Triss Giggen blev det bygget ??
Er der nogen der har tegninger eller andre oplysninger om Triss Giggen?
Er der nogen der har adresse til hjemmesider på nettet om Triss Giggen??

Jeg søger om hjælp i hele norden
På forhånd tak !!


Skribent: Dynamitten
 
Hej!
Jag har också en Triss Giggen, nr 80. Det är svårt att hitta information om den på Internet, men jag kan skicka en PDF-fil av ett informationsblad om du vill.

Min Triss giggen är tillverkad av ABC i Kungälv. Jag vet inte om tillverkningen flyttades när Ryds/Jofa köpte företaget.

Kontakta mig om du vill ha PDF-filen

Med vänliga hälsningar
Olof, Göteborg

Skribent: Lindisfarne
 
Kære Olof - jeg har også en Triss Gigge og søger også efter alle de oplysninger jeg kan finde.
Jeg påtænker nemlig at oprette en hjemmeside for Triss Giggen hvor alle oplysninger kan samles + meget mere.
På min egen hjemmeside har jeg allerede lagt alt det ind jeg indtil nu har fundet om Triss Gigge - Klik ind på: www.art-creative - og se under øvige aktiviteter.

Jeg ville være taknemmelig hvis du kunne sende omtalte PDF+mere info til mig til: galleri@art-creative.dk
Med venlig hilsen
John Bonnesen Wolff

Skribent: John Bonnesen Wolff
 
Hej jag har nyligen blivit ägare till en triss-gigg båten saknade tyvärr segel och roder vid köpet är det någon som vet var man kan få tag i dessa tacksam för svar Roger.
roger.stahlberg@stathoga.se

Skribent: Roger Ståhlberg
 
Hej!
Har precis köpt en triss giggen och är intresserad av pdf filen.
Tack på förhand!

MVH Stefan

Skribent: Stefan
 
Hej Stefan!
PDF:en finns numera på John Bonnesen Wolffs hemsida (se ovan):
http://www.art-creative.dk/min_baad/Diverse_annoncer/tris_annoncer.htm

Det pågår också en diskussion om Giggen på fendern.se

Plötsligt verkar denna doldis till båt bli det stora samtalsämnet!

Mvh Olof

Skribent: Lindisfarne
 
Hej, vi är inne på vår andra Trissgigg, hade först nr 76 som vi "slet ut" och nu nr 884! Den har använts som transportbåt för folk och ved till och från vår ö i Roslagen. Båten tar utan vidare 10 fulla säckar huggen ved, och då är det inte några "bensinmackssäckar"... Hon är utrustad med en Honda 2.5 hk snurra. Vår Gigg har även seglats i Stockholms ytterskärgård med godkänt betyg. Det enda vi kompletterat med är en barlast bestående av två 25 l vattendunkar på var sida om masten, då blir hon betydligt stadigare i lite vind! På grund av ändrade förhållanden är hon nu tyvärr till salu...

Skribent: Bengt Norling
 
Har nyligen blivit ägare till en Triss Gigg och vore tacksam för en PDF samt all annan bra info om båten.

Skribent: Henrik
 
Gå in på länken så finns måttuppgifterna i broschyren i PDF-format:

http://www.art-creative.dk/min_baad/Diverse_annoncer/tris_annoncer.htm

Skribent: Lindisfarne
 
Hej alle, min bom gik desværre i stykker/sönder, er der nogen der har en bom jeg kan købe? Så är jag jätte tacksam 🙏😃
 
Tillbaka
Topp