Stirlingmoss
New member
Hej! Jag har en Helsman 23 som jag köpte för många år sedan (2005 tror jag). Nu har den stått på land ett par år, men till slut tog jag mod till mig att sätta den i vatten. Till min fasa har jag nu upptäckt att vantspridarna saknas (dvs vingarna som sitter mitt på masten för att hålla ut vanten från masten). Jag har inte riktigt ekonomin att beställa nya, men pratade med en båtskrot som har en del riggar liggande. Det jag nu undrar om det möjligen finns någon därute med en helmsman 23, som skulle ha måtten på vantspridarna? Jag är medveten om att det inte behöver vara samma mast osv, men tänker att med samma skrov så blir chanserna kanske större. Det jag vet om min mast är att det är en Selden och den är ca 9.20m lång. Har bilder på fästen och annat också om det skulle underlätta för någon att hjälpa.
Hoppfull, och otroligt tacksam för all hjälp att kunna få upp masten igen och få njuta av lite segling
Hoppfull, och otroligt tacksam för all hjälp att kunna få upp masten igen och få njuta av lite segling