Vad rekomenderar ni?

System

New member
Hej! Har tänkt att skaffa mig en Flipper 700 eller än Sea ray 230,240. sundancer. max 200000KR Jag har fru och två små barn, vad rekomenderar ni för båt.

Skribent: Thomas

Hej Thomas,

Jag har precis gått igenom samma process som du gör nu. Vi är en familj på 4 personer där barnen nu har kommit upp i 10-års åldern. Har tittat på både 620 och 700. 620 är trevlig men knappast någon bobåt med barn längre perioder. Förpiken är för liten. 700 är bättre men fortfarande får två personer sova under kapell. Är barnen små ligger de kanske tillsammans med er men de växer snabbt. 700 är inte så kul i vattnen när det blir krabb sjö.

Jag lämnade Flipper och köpte en Finnsport 650 AC för ett pra dagar sedan. Den har för och akterruff. Väldig rymlig båt för sin storlek, snygg och se på och förnämliga sjöegenskaper. Jag köpte den på Åland och körde över Ålands hav i blåst och krabb sjö i lördags. Inga problem. Ska man ha en sådan båt så rekommenderar jag modellen med soldäck. Den bör ha minst 110 hk och gärna trimplan. Du får ett juste ex för mellan 150 - 170 tkr. Kan du tänka dig att ta en äldre modell (79 - 82) så kan du hamna på ca 110 - 130 tkr. Lycka till. Jörgen

Skribent: Thimaianh

varför inte kolla på Carver Montego 25 eller 27?
perfekt båt med midcabin,bättre kvalite och snyggare och bättre planerad än sea ray. vi har en 25:a och är två vuxna,två barn och en stooor hund, funkar perfekt.

Skribent: peter

Tillbaka
Topp